Przebudowa dróg powiatowych z przejazdem kolejowym w gminie Charsznica
1 Marca 2016
W ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej w gminie Charsznica zostanie przebudowany prawie 20 kilometrowy odcinek drogowy obejmujący Witowice, Ciszowice, Charsznicę, Szarkówkę, Dąbrowiec, Swojczany do Jeżowki, z odnogą do Tczycy.
Inwestorem prac będzie powiat miechowski. Dokumentację techniczną i wniosek do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa przygotował Zarząd Dróg Powiatowych w Miechowie. Pomimo faktu, że parametry techniczne ww. odcinków drogowych były niekorzystne do punktacji wniosku, to dzięki wiedzy i doświadczeniu pracowników miechowskiego ZDP oraz profesjonalnie przygotowanej dokumentacji – wniosek powiatu miechowskiego znalazł się na liście zadań dofinansowanych przez ministerstwo. - Na razie czekamy na promesę, po niej ogłosimy przetarg na wyłonienie wykonawcy prac, po czym ruszy przebudowa. Po zakończeniu robót także nasza jednostka rozliczy inwestycję – informuje inż. Roman Suchoń, dyrektor ZDP w Miechowie, który będzie koordynatorem prac.
Szacunkowy koszt inwestycji opiewa na 6 mln zł, przy czym 3 mln zł to dofinansowanie z programu rządowego, zaś powiat miechowski i Gmina Charsznica zapłacą po 1,5 mln zł (ostateczne koszty będą znane po wyłonieniu wykonawcy). Podstawowy zakres prac obejmie oczywiście ułożenie nowej nawierzchni jezdni, ale będą także budowane zjazdy i przepusty, utwardzane pobocza, porządkowane rowy. Zaplanowane prace w sposób widoczny zmienią dotychczasowy krajobraz drogowy we wspomnianej okolicy. Plac przed starym dworcem PKP w Charsznicy będzie kompletnie przebudowany, zmieni się skrzyżowanie w Swojczanach i przystanki komunikacji zbiorowej w Dąbrowcu, Swojczanach i Witowicach.
Przy okazji wspomnianej inwestycji planowana jest także przebudowa przez służby PKP bardzo ruchliwego i niebezpiecznego przejazdu kolejowego w centrum Charsznicy, zlokalizowanego w ciągu DP nr 1186K. Nowością technologiczną będzie zastosowanie trwalszej gumowej nawierzchni pomiędzy torami i na obustronnych podjazdach jezdni. Ta technologia wyciszy odgłosy przejeżdżających składów pociągów i zapewni trwałość newralgicznego miejsca. Obecnie trwają rozmowy nad skoordynowaniem harmonogramu robót przy obu inwestycjach. Całościowe prace drogowe rozpoczną się wiosną, a zakończą jesienią br.
Ryszard Nasada, rzecznik prasowy starostwa