godziny pracy urzędu:
Pn.: 8:00 - 16:00, Wt.-Pt.: 7:00 - 15:00
ul. Racławicka 12
32-200 Miechów
tel.
41 39 10 000
powiat@miechow.pl
Strona główna/Powiat/Aktualności/Początek budowy obwodnicy Miechowa

Początek budowy obwodnicy Miechowa

24 Listopada 2016
Początek budowy obwodnicy Miechowa

Długo oczekiwana inwestycja ma przede wszystkim odciążyć centrum Miechowa od ruchu samochodów jadących na Śląsk i z powrotem. Dzięki niej nareszcie ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza centrum miasta. W efekcie zmotoryzowani mają się przemieszczać bezpieczniej, ciszej i szybciej, a mieszkańcy miasta odczują ulgę po wielu latach komunikacyjnego stresu.
Długość planowanej obwodnicy wyniesie 8.360 km. Swój początek weźmie u zbiegu rejonu skrzyżowania – DW 783 (ul. Sienkiewicza) z drogą na Podmiejską Wolę i Charsznicę. Z tego miejsca będzie przebiegać w sąsiedztwie Zagorzyc, Siedlisk, ,,przetnie” DK 7, dalej przeprowadzona będzie obrzeżami Strzeżowa I, by zakręcić pod ostrym kątem do Bukowskiej Woli, gdzie zakończy się w pobliżu węzła przyszłej drogi ekspresowej S7. Na trasie obwodnicy, ze względu na topografię terenu, powstaną 4. ronda, most nad Cichą i wiadukt nad torami kolejowymi. Nowe północne obejście miasta będzie miało  dwupasmową jezdnię o szer. 7. metrów, a w obrębie skrzyżowań powstanie niezbędna infrastruktura (chodniki, oświetlenie). Nie zabraknie zatok autobusowych, barier ochronnych i dróg serwisowych. Wykonane zostaną przejścia i przepusty dla zwierząt. Nowa droga zostanie poprowadzona przez 300 prywatnych działek. Wartość inwestycji wyniesie ponad 52 miliony złotych. Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego wyniesie 80% kosztów. Powiat miechowski i Gmina Miechów wyłożą na to zadanie po 1.370.000 zł.
Rozpoczęta inwestycja drogowa od lat napawała nadzieją władze samorządowe, kierowców i mieszkańców, bowiem obecny tranzyt ciężkiego transportu przez centrum miasta jest na granicy wytrzymałości dla wszystkich zainteresowanych. Zagrożenie bezpieczeństwa ruchu i pieszych, zanieczyszczenie środowiska, hałas i degradacja infrastruktury drogowej (a także budynków) to główne argumenty, które uzasadniały rozpoczęcie budowy.
Zgodnie z planami, za dwa lata, jesienią 2018 roku nowa trasa, jako część obecnej DW 783, ma być oddana do użytku, a problem uciążliwości komunikacyjnej rozwiązany.

Początek prac - Siedliska i Bukowska Wola Początek prac - Siedliska i Bukowska Wola
Początek prac - Siedliska i Bukowska Wola Początek prac - Siedliska i Bukowska Wola

Ryszard Nasada, rzecznik prasowy

do góry