Pierwsze elektroniczne uchwały
6 Stycznia 2010(...)W ten nowy sposób poświadczył ich zgodność z oryginałem. To wdrożenie w życie obowiązujących przepisów (rozporządzenie MSWiA z 25.04.2008r., Dz.U. Nr 75, poz.451 - w sprawie wymagań technicznych dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne, elektronicznej formy dzienników urzędowych oraz środków komunikacji elektronicznej i informatycznych nośników danych) obligujących urzędy do przesyłania dokumentów* *w formie elektronicznej do publikacji w wojewódzkich Dziennikach Urzędowych w formacie XML. Jest to format elektronicznej wymiany danych przygotowany na wspomniany cel przez specjalistyczną firmę m.in. na potrzeby województwa małopolskiego. Do złożenia elektronicznego podpisu niezbędna jest karta chipowa i czytnik. Konieczny, również elektroniczny wniosek o publikację elektronicznych uchwał Rady Powiatu złożył starosta Mieczysław Bertek. Złożone przez kierownictwo powiatu elektroniczne podpisy zapoczątkowały w miechowskim starostwie proces przesyłania i publikacji dokumentów na miarę XXI wieku.
|
/Ryszard Nasada, rzecznik prasowy powiatu/