Lekcja konsumencka
19 Maja 2016(...) Pracujący w Starostwie Powiatowym w Miechowie od ponad 17 lat rzecznik konsumentów Jarosław Siółko organizuje cykliczne lekcje dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Ostatnio z takiej możliwości skorzystali uczniowie klas II i III Technikum Zespołu Szkół Nr 1 w Miechowie, którzy kształcą się w zawodzie technik handlowiec. Prowadzący spotkanie objaśnił uczniom rolę rzecznika konsumentów, który reprezentuje nabywców i użytkowników towarów, podejmując wielokrotnie w ich imieniu niełatwe interwencje w spornych sprawach. Rzecznik przypomniał również prawa nabywających towary i usługi, na bazie znowelizowanych w 2014r. przepisów dotyczących praw konsumentów. Odrębny komentarz Jarosław Siółko poświęcił obowiązkom sprzedawców, które wbrew pozorom nie kończą się w momencie zainkasowania należności. Kolejne spostrzeżenia rzecznika związane były z popularną, szczególnie wśród młodych osób, sprzedażą na odległość, przez internet. Teoretyczne wypowiedzi rzecznik poparł przykładami z praktyki zawodowej i kontaktów z konsumentami. W dyskusji młodzież pytała m.in. o możliwości reklamowania wadliwych towarów. - Takie spotkanie z rzecznikiem konsumentów jest bardzo przydatne, bo umożliwia uczniom doskonalenie umiejętności zawodowych. Natomiast dla uczniów klasy III jest cenną pomocą przed zbliżającym się egzaminem z kwalifikacji zawodowych – stwierdziła Ewa Bierońska, wychowawczyni i nauczycielka ekonomiki przedsiębiorstw i handlu oraz marketingu.
Ryszard Nasada, rzecznik prasowy starostwa