godziny pracy urzędu:
Pn.: 8:00 - 16:00, Wt.-Pt.: 7:00 - 15:00
ul. Racławicka 12
32-200 Miechów
tel.
41 39 10 000
powiat@miechow.pl
Strona główna/Powiat/Aktualności/Konkurs na logo powiatu miechowskiego rozstrzygnięty

Konkurs na logo powiatu miechowskiego rozstrzygnięty

12 Października 2016
Konkurs na logo powiatu miechowskiego rozstrzygnięty

(...) Na konkurs ogłoszony przez Zarząd Powiatu Miechowskiego wpłynęło 9 projektów, większość spoza powiatu miechowskiego.
Nowe logo, jak uzasadnił sam Autor „jest swoistą miniaturką krajobrazu powiatu z atrakcjami turystycznymi i ciekawymi miejscami, przedstawionymi w uproszczony sposób w minimalistycznym stylu”. Powiat miechowski łączy w sobie tradycje rolnicze, akcenty walk narodowowyzwoleńczych i zabytki, co zostało uwidocznione w symbolicznej formie w zwycięskim projekcie. Rysunek logo powiatu miechowskiego (składającego się z tzw. sygnetu w kształcie herbu i logotypu czyli napisu „Powiat Miechowski”) to wynik maksymalnego uproszczenia, jakie towarzyszyło procesowi twórczemu przy opracowaniu znaku, o czym komisja mogła się przekonać, zapoznając się z bogatym materiałem projektowym. Przy okazji wybrany projekt tworzy więź z herbem powiatu poprzez nawiązanie do kształtu tarczy i kolorystyki (czerwień,  złoto i czerń), przydając nowemu logo elegancji. Logo Jarosława Łukasika wpisuje się zgrabnie zarówno w małogabarytowe gadżety, materiały biurowe jak i formaty większe - plakaty i banery. Wybrane logo dopełni dotychczasowe znaki samorządowe powiatu – herb, flagę i sztandar.
Jury przyznało także jedno wyróżnienie, które otrzymał Michał Zakrzewski z Krakowa (godło: „koń trojański”). Projekt logo został oparty na stylizowanym wizerunku storczyka purpurowego, charakterystycznej chronionej rośliny występującej na Wyżynie Miechowskiej. 

Zwycieskie Logo Powiatu Miechowskiego, autor Jarosław Łukasik  - wersja czerwona
Zwycieskie Logo Powiatu Miechowskiego, autor Jarosław Łukasik  - wersja złota
Zwycieskie Logo Powiatu Miechowskiego, autor Jarosław Łukasik  - wersja czarna
Wyróżnione Logo, autor Michał Zakrzewski

Ryszard Nasada, rzecznik prasowy

do góry