Doskonalenie urzędniczych usług
3 Września 2009(...) Pierwsze zajęcia zainaugurowały realizację projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Działanie 5.2 ,,Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej" Priorytet 5 ,,Dobre rządzenie" pn. ,,Program doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowie". Na bazie wzorcowych doświadczeń wypracowanych przez pracowników tamtejszego urzędu do ww. programu przystąpiło 14 urzędów różnego szczebla z Dolnego Śląska i 11 z Małopolski. Cykl szkoleń zaplanowany jest na 2 lata. Wtedy też ujawnią się faktyczne rezultaty urzędniczej edukacji wdrażanej w trakcie wykładów, prezentacji, dyskusji i warsztatów. Dzisiejsze zajęcia dla pierwszej grupy urzędników prowadził Paweł Kamecki, dyrektor regionalny firmy konsultingowej ,,Umbrella" z Warszawy. Wspomagała go Anna Sochacka specjalizująca się we współpracy z samorządami. Jak podkreślili moderatorzy miechowskiego szkolenia główne cele, które przyświecają tej akcji to: poprawa zdolności instytucjonalnej urzędu i jego systemu zarządzania. Istotnymi wyznacznikami wdrażanego programu będzie możliwość przeprowadzenia wśród urzędników miechowskiego starostwa tzw. samooceny i określenia poziomu satysfakcji klientów z jakości obecnie świadczonych dla nich usług. Powyższy projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, przy wsparciu MSWiA i udziale beneficjentów. Przeprowadzenie i ukończenie obecnego szkolenia umożliwi Starostwu Powiatowemu w Miechowie staranie się o uzyskanie certyfikatu jakości świadczonych usług.
/Ryszard Nasada, rzecznik prasowy starostwa/